Alla inlägg under februari 2011

Av Kristi - 27 februari 2011 07:38

Jag är så lycklig idag, för min lilla syster kommer på besök. Jag har längtat så att hon kommer. Hon har inte varit här hos mig flera år. Men nu så, hon kommer och ska stanna i 10 dagar.

Idag ska jag då först handla lite och sen baka och laga mat tills hon kommer. Hon älskar muffins så det blir shokladmuffins med recept ifrån www.passion4baking.com  Där finns det helt underbara recept till massa olika bakelser. Nu så ska jag leta där lite och bestämma mig vad jag ska göra och sen är det dags att börja röra på sig.

Ha en underbar dag

Kram


Av Kristi - 26 februari 2011 19:39

såhär såg det ut ett tag hos mig idag när vi körde årbokföring, och det måste jag säga ser redan ganska så ok ut mot vad det såg ut lite tidigare.

    

Men nu så är nästan allt klart, bara ett litet fel att hitta sen är det att lägga det gamla och koncentrera sig på det nya.


Och här är sonen och jag

        

Av Kristi - 25 februari 2011 07:01

  

Det är fredag morgon. Näst sista arbetsdagen denna vecka för mig men sista för många andra. Idag kommer det att vara lång och intensiv dag. Tre kunder som ska ha fint i sitt hem, sen besök på en ny projekt som ska fixas och vi hoppas att det kommer att vara en bra affär.

Har även en del ärende att gå med Joel, bl.a tandläkare.

Sen är det massa pappersarbete som ska fixas inför morgondagens redovisning.

Har planer även att sy lite men det får jag se om jag hinner.

Nu önskar jag alla en trevlig fredag

Kram

Kristi


On reede hommik. Eelviimane tööpäev minule kuid viimane tööpäev sellel nädalal paljudele teistele. Täna tuleb väga pikk ja intensiivne päev. Kolm klienti kes saavad oma kodud puhtaks ja ilusaks. Uue objekt külastus, mis tuleb korda teha ning meil on suured lootused et sellest tuleb tuleviku jaoks suurem äri meile.

Veel on täna möned asjaajamised Joeliga, nt. vaja hambaarsti juures ära käia jne.

Ja siis tuleb teha korda kõik paberid ja ettevalmistus raamatupidamise ees mis mind homme ees ootab.

Väike plaan on ka õmmelda aga seda on näha siis hiljem kas jääb aega üle selleks voi mitte.

Nüüd soovin kõigile ilusat töökat reedet.

Kalli kalli

Kristi

Av Kristi - 24 februari 2011 07:26

Kas sa soovid elus  püsivat meelerahu  kogeda
Kas sa sooviksid osata elust rõõmu tunda ka nendel hetkedel, kui kõik ei lähe sinu ootustele vastavalt? 

Kas see on üldse võimalik?

Tavapärane arusaamine õnnest on seotud eesmärkide saavutamisega - õnne ja meelerahu eeltingimuseks on kõikide TAHTMISTE 100% TÄITUMINE.

Kas sa usud, et kõikide tahtmiste saamine on võimalik?


Ei, see ei ole võimalik! Alati jääb midagi, mida veel tahta.

Just see on põhjus, miks paljud inimesed ei ole oma eluga rahul. Nad tahavad kogu aeg midagi muud. Niimoodi ei leia nad iial püsivat meelerahu. 


Kuidas leida meelerahu enne kõikide tahtmiste saamist?

Rahutus, närvilisus ning hirmud saavad alguse meie sisemistest reaktsioonidest kas välismaailmale või meie enda mõtetele. Kui midagi läheb nii, nagu meile meeldib, premeerime end õnnetundega - kõik sujub. Kui midagi läheb nii, nagu meile ei meeldi, karistame end rahulolematusega - kõik on jama.

Kas sa märkad sõltuvuslikkust? Kuna elus on paratamatult inimesi, sündmuseid ja mõtteid, mis meile ei meeldi, on rahulolematus meisse juba sisse "programmeritud". Rahulolematus on meie sisemine automaatne reaktsioonnendele nähtustele, mis meile ei meeldi.

Kuid kes reageerib? Jah, meie ise.

Kuidas seda muuta? Me peame hakkame märkama hetki, kui me reageerime, ning valima sel hetkel "mitte reageerida". Niimoodi muutume vabaks nii välistest nähtustestteistest inimestest kui ka enda negatiivsetest mõtetest. Need on ka tulevikus olemas, aga puudub meie sees olev nendega seotud rahulolematus.

Kuidas vabaneda?

Vabanemiseks ei ole vaja midagi muud kui selgeks õppida tehnika: "Märka - Sildista - Jälgi - Lase lahti".

Ainuke põhjus, miks sa ei ole juba praegu rahulolematusest vaba, on selles, et sa ei märka, vaid sa reageerid harjumuspäraselt ning automaatselt. Sul on vaja hakata märkama, kuidas sa reageerid. Siis tekib sul võimalus valida kas reageerida või mitte. Ning sa otsustad mitte reageerida. Sa oled vaba.

Av Kristi - 23 februari 2011 18:41

        

       

Av Kristi - 21 februari 2011 18:35

En ny vecka har böjat igen och det är sista veckan av denna månaden. Helt otroligt hur fort tiden går egentligen.

Vi har varit hos våra tre kunder på förmiddagen och efter lunch träffade vi en ny kund som vi ska till redan nästa vecka. Varje ny kund är värdefull för oss, det visar bara att det går bra för företaget.

Eftermiddagen fick vi igen ett samtal från en kund som vill ha hjälp redan imorgon. Jag frågade henne hur hon hittade oss och hon sa att vi har varit hos hennes bekant tidigare och hon hade varit jätte nöjd med oss. Sånt är alltid jätte kul att höra. Jag och Ingrit har även hunnit vara på tygaffär och vi har planerat lite vilken färg klänning jag ska ha på mig på hennes bröllop. Har tänkt att sy själv klänningen.

Nu så har jag bakat bröd igen och börjat med middagen. Sen är planen att fixa lite bokföring igen och sen är det nog dags att lägga sig.

    

Ha en trevlig kväll

Kram

Kristi

Av Kristi - 20 februari 2011 10:16

Det är söndag och solen skiner så fint ute. Men kallt var det när jag vaknade för redan 2 timmar sen nu. Det visade -20 grader. Prrr. Nu så har jag hunnit dricka kaffe, ätit pannkakor till frukost och det är dags att ta tag i resten av dagen.

Just nu har jag redan börjat baka bröd, sen ska jag fortsätta med bokföringen. Längtar efter att det ska bli gjort så jag har mera tid för det jag älskar egentligen att göra, nämligen sy. Har inte sytt nu ett tag igen just för att jag vill få gjort bokföringen och avsluta företagets första året och sen lämna ifån det.

Sen är det faktiskt ett måste att ta sig ut till solen och ta en promenad. 

Ha en jätte trevlig söndag alla

Kram

    


On pühapäev ja päike paistab. Kuigi kaks tundi tagasi ärgates oli väljas väga külm, -20 kraadi, siis nüüd välja vaadates tundub ilm imeilus. Nüüdseks olen juba jõudnud juua kohvi ja söönud pannkooke hommikusöögiks ja edasi on aeg kätte võtta ülejäänud päev.

Tänase päeva plaan on küpsetada saia, millega olen ka juba alustanud, siis ära lõpetada firma raamatupidamine. Nii hea kui saab selle tehtud ja siis spetsialistide kätte anda kes asja ära kontrollivad ja möödunud aasta otsad kokku tõmbavad. Siis saan keskenduda ja teha seda mida ma tegelikut tahan teha, nimelt õmmelda. Praegu ei ole jälle õmmelnud kuna tahan saada kõigepealt kõik pakilised asjad valmis siis saab rahuliku südamega toredamate asjadega tegeleda.

Ja loomulikult peab ka minema välja päikese kätte jalutama.

Nüüd siis soovin teile kõigile ilusat pühapäeva.

Kalli kalli

Av Kristi - 19 februari 2011 19:07

har jag framför ögonen och kommer att drömma siffror också tror jag. Har jobbat med företagets bokföring idag hela dagen och det är inte klart ännu. Imorgon kväll ska förra året vara klar och allt ska stämma. Och jag måste ha bestämmt mig om jag ska anlita en redovisnings byrå för att göra våra deklarationer eller inte. Som det ser ut nu så lutar det åt att anlita dem. Det blir mycket enklare då, man vet att det blir rätt och man kan själv göra nåt annat roligt istället.

Nu så blir det att bada bastu och sen blir det film.

Ha en fortsatt trevlig kväll.

Kram

Presentation- Tutvustus

Favoriter- Lemmikud

Balklänning

Ballikleit

Kudden med NallePuhh

Lastepadi karupoeg Puhhiga 


Länkar- Lingid

Kategorier- Kategooriad

Räknare

Gästbok- Külalisteraamat

Senaste inläggen- Postitusi

Arkiv- Arhiiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fråga mig- Küsi minult

2 besvarade frågor

Besöksstatistik- Külastajate statistika

Neo Counter

   

Sök i bloggen- Otsi

RSS

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards