Alla inlägg under maj 2011

:-)

Av Kristi - 31 maj 2011 13:02

Klänningen till min lillasyster är nu klar. Hittade på pfaff butiken jätte gulliga knappar som jag satte dit. Tycker själv att de passat perfekt till klänningen. Testade klänningen själv och den ser ut ganska bra Jag ska själv ha likadan klänning fast i en annan färg   och den ska vara färdig innan jag åker till Estland den 22 juni. Har ju lite tid på mig fast ändå inte och speciellt när det är så underbart skön väder som det är idag hur skall man då kunna vara inne och sy.

Arbetsdagen för idag är slut. Det finns mycket att göra på kontoret men idag har jag tänkt bara vara och njuta av solen. Senare på kvällen blir det grillning mest troligt vid vättern. 

Önskar er alla nu en underbar dag

Kram


Kleit õeraasule on nuud valmis. Leidsin eile väga armsad nööbid mille panin kleidile ja mu oma arvates sobivad need sinna väga hästi

Proovisin kleitti omale selga ja see sobis päris hästi . Plaan on omale ka teha samasugune kleit ainult et teist värvi   ja seda enne Eesti minekut 22 juunil. Aega ju põhimõtteliselt on veel aga kui nuud samasugused ilusad ilmad jätkuvad nagu täna siis arvan et läheb kiireks. Sest ei ole ju võimalik toas olla kui väljas on ule 25 kraadi sooja.

Tänaseks on muidu tööpäev läbi. Kontoris oleks paberitööd veel kullaga aga olen otsustanud täna lihtsalt olla ja nautida päikest. Õhtupoole arvatavasti grillime järveääres.

Nuudseks soovin kõigile ilusat päeva jätku

Kallistustega

Kristi 

Av Kristi - 29 maj 2011 18:11

Den här helgen har jag inte varit hemma så mycket. Det har varit en trevlig helg fast nu känner jag att jag skulle behöva några dagar ledigt för att vila upp mig. Men, imorgon är det ju redan måndag och det är ingen vilodag. Tur att det är långledigt sen från torsdag till måndag.

Igår var jag, Ingrit och Veikko på ett ställe här i närheten som heter Metsakodu http://www.metsakodu.se/Metsakodu/Startsida.html   Scouthemmet Metsakodu är beläget i Utvägstorp i Sverige och ägs av den Estniska Scoutledar
föreningen. Där var det en träff för estländare som bor här omkring. Det var väldigt trevligt och vi träffade nya estländare. Vi var med på tipspromenaden där vi "nykomlingar" vann 2, 3 och 4 priset. Lite kul faktiskt och innan vi åkte därifrån så var vi även medlemmar i Estniska föreningen.

Efter det åkte vi hem till Ingrit och Tommy. Under tiden som Veikko bytte ut taket på deras terass så lagade vi middag- Varmrätt- kokt potatis och grillad lax, sallad och dressing, efterrätt- rabarber och jordgubbskräm med grädde blandat med gesella. Såååå gott blev det och sååå mätta blev vi. Tanken var att jag skulle sen på kvällen gå och dansa salsa också, men efter jag hade kommit hem och duschat mig så blev det sängen istället. Det var lika bra det känner jag nu för idag på morgonen åkte vi iväg med en kompis till Motala för att titta på deras hus och garaget som skall rivas och byggas om igen större. Så idag har jag varit i farten också hela hela dagen. 

Nu är man hemma, det ska fixas lite här med, sonen skall iväg på skolresan och då ska det packas här lite.

Nu önskar jag er alla en trevlig söndagskväll

Kram

Kristi

Av Kristi - 26 maj 2011 20:17

Igår var ja med sonen hos dietisten. Han har tagit några tester och läkaren har konstanterat att han är allergisk mot mjölkprotein. Så igår då var vi hos dietisten för att ta reda på vad han kan och inte kan äta. Inga mjölkprodukter alls och ingen mat som innehåller mjölkprotein. Ja hur vet man då vad, hm.  Ja, sa doktor, när ni handlar så måste ni lästa vad maten innehåller. Jahahh, vad kul sa jag. Så efter besöket hos doktor var vi då och handlade. Det var inte kul, det tar ju evigheter att handla så. Vi konstaterade att han egentligen inte får äta ens  smaksatta chips bara naturella. Nå väl, vi får helt enkelt lära oss det.

Ha en trevlig kväll

Kram


Av Kristi - 25 maj 2011 18:28

...eller skall hela ansvaret ligga på ungen och föräldrar. Det enda de behöver göra är att erbjuda utbildning.Du behöver inte gå här om du inte vill säger de, men det kommer att bli väldigt svårt att hitta ett jobb utan gymnasieutbildning. Visst det är frivilligt att gå i gymnasie men om ungen är skoltrött eller hittar inte motivation just nu ska man inte då försöka att hjälpa ungen. När ungen väl kommer till lektionen så istället för att välkomna skäller man ut ungen. Ja, inte vet jag, så skönt att skolan är snart slut.


Av Kristi - 24 maj 2011 15:00

Den är snart färdig.... See on varsti valmis

         

Av Kristi - 21 maj 2011 12:13

Har sovit länge idag. Det var länge sen jag har sovit så länge och det var skönt. Just nu är det lite kaffe som gäller för att vakna ordentligt och sen vet jag inte.

Tyg till ena klänningen som jag ska sy kom igår så jag tror jag ska börja med att klippa ut mönster    och kanske sy. Det är första gången som jag ska sy nåt till någon annan.    

Nu önskar jag er alla en trevlig lördag.

Kram

Presentation- Tutvustus

Favoriter- Lemmikud

Balklänning

Ballikleit

Kudden med NallePuhh

Lastepadi karupoeg Puhhiga 


Länkar- Lingid

Kategorier- Kategooriad

Räknare

Gästbok- Külalisteraamat

Senaste inläggen- Postitusi

Arkiv- Arhiiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig- Küsi minult

2 besvarade frågor

Tidigare år- Varem

Besöksstatistik- Külastajate statistika

Neo Counter

   

Sök i bloggen- Otsi

RSS

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards