Alla inlägg under november 2011

Av Kristi - 16 november 2011 20:15

               

Av Kristi - 12 november 2011 11:55

Idag har jag blivit klar med grytlapp som jag hade börjat med iveckan. Mycket pill med det men kul att göra och fin blev det också. Köpte mönstret till den på syfestivalen i Stockholm. Har även gjort lite annat under veckan. Här ser ni bilder:

             

Av Kristi - 8 november 2011 18:59

Som jag skrev i min föregående inlägg så var jag förra helgen i Stockholm på syfestivalen. Där köpte jag några mönster och nu är resultatet klar. En liten klänning och mössa till en liten tjej i Estland. 

 



Nagu ma kirjutasin eelmises sissekandes siis käisin möödunud nädalavahetusel Stockholmis õmblusmessil. Sealt ostsin omale kangast ja ka uusi mustreid ning siin on nüüd siis esimene tulemus. Väike kleidikene ja müts ühele pisipiigale Eestis.  

Av Kristi - 7 november 2011 20:03

Igen är det ett tag sen jag skrev nåt här. Otroligt mycket att göra har det varit det senaste tiden. Mycket jobb och många nya kunder i företaget och det är ju bra så man ska inte klaga. Men tyvärr så blir det allt mindre tid att sy eller brodera eller sticka. Lite försöker jag ju ändå och nu äntligen så blev det färdigt en liten filt 65x65cm och ett par strumpor. 

   

  

I helgen så var jag och Ingrit i Stockholm på syfestivalen. Så roligt. Kom hem med massvis med olika ideer, nya tyger och nya mönster. Så nu ska jag börja testa lite nya saker. Underbart.


Taas on möödunud üsna pikk aeg sellest kui viimati siia kirjutasin. Aeg lihtsalt kaob käest ära, tööd on väga palju ja juurde tuleb ka koguaeg. See on iseenesest ju väga hea aga oma hobby jaoks jääb aina vähem ja vähem aega. Enam ei ole üldse jõudnud ei õmmelda, tikkida  ega ka kududa. Kuid nuud täna siis lõpuks võtsin kätte ja lõpetasin ära väikese tekikese mille oli kudunud ja ka papud.

Möödunud nädalavahetusel käisin Ingritiga Stockholmis käsitöö messil ja tagasi tulime loomulikult paljude uute ideedega. Ostsin sealt omale pisut uusi kangaid ja ka uusi mustreid ja nüüd siis peab leidma aja mil hakata neid ideid teostama.

Ilusat õhtujätku kõigile

Kallistades

Kristi

Presentation- Tutvustus

Favoriter- Lemmikud

Balklänning

Ballikleit

Kudden med NallePuhh

Lastepadi karupoeg Puhhiga 


Länkar- Lingid

Kategorier- Kategooriad

Räknare

Gästbok- Külalisteraamat

Senaste inläggen- Postitusi

Arkiv- Arhiiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Fråga mig- Küsi minult

2 besvarade frågor

Tidigare år- Varem

Besöksstatistik- Külastajate statistika

Neo Counter

   

Sök i bloggen- Otsi

RSS

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards