Alla inlägg under juni 2012

Av Kristi - 27 juni 2012 12:59

Då var jag tillbaka här igen. Så mycket som har hänt sen senast jag var här. Det är sommar nu, eller jag det ska det vara men tyvärr så bara regnar det hela tiden. Och idag är det åska. Man brukar ju säga att lugnet kommer efter stormen så vi får ju hoppas att värmen och solen kommer snart.

Vi har nu äntligen flyttat till nya hem i Taberg. Här får man känskan att man bor i "huset" men egen trädgård. Det är tysst och skönt här. Lungnet som jag så mycket har längtat efter. Här har jag kontoret och syrummet helt separat och tom egen utgång till trädgården där jag möts av just nu blommande Jasmin.   

 

Precis innan midsommar fick jag även inspiration att sy igen. Har inte sytt sen det blev klart att vi ska flytta och då tappade jag all motivation av att sy nåt. Men nu så sydde jag en blus till mig själv till midsommarafton.

 

Och idag satte jag igång brodyrmaskinen. Vad och om det blir nåt bra som jag har tänkt mig så kommer det bilden på den lite senare.

 

Nu ska jag försöka komma och skriva oftare här.

Ha det så bra alla.

Kram 

Kristi


Üle pika aja oln tagasi jälle siin. Vahepeal on olnud palju muutusi meie elus. Nüüdseks oleme siis ära 

kolinud linnast maale kahepere elamusse. Oleme elanud siis juba kuu aega ja oleme vahetusega väga rahul

Siin on mul kontori ja töötoa jaoks eraldi oma tuba ja ka eraldi uks välja aeda. Uksest välja astudes tervitab mind pragu täites õites Jasmiin mis lõhnab imeliselt.

 

Peale seda kui sai selgus et hakkame kolima, kadus igasugune isu midagi teha. Algas suur pakkimine ja kastides elamine pole just koige toredam. Aga nuud kui oleme ennast juba ilusti sisse seadnud on kohe palju parem olla. Enne Jaani tuli ka õmblemise isu tagasi ja tegingi omale Jaanilaupäevaks pluusi.

Ja täna otsustasin panna ka tööle tikkimismasina. Kuna töö millega alustasin on alles masinas siis ei saa sellest praegu pilti teha. See tuleb tiba hiljem.

Praegu aga soovin teile kõigile kõikke head.

Kallistustega

Kristi

Presentation- Tutvustus

Favoriter- Lemmikud

Balklänning

Ballikleit

Kudden med NallePuhh

Lastepadi karupoeg Puhhiga 


Länkar- Lingid

Kategorier- Kategooriad

Räknare

Gästbok- Külalisteraamat

Senaste inläggen- Postitusi

Arkiv- Arhiiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Fråga mig- Küsi minult

2 besvarade frågor

Tidigare år- Varem

Besöksstatistik- Külastajate statistika

Neo Counter

   

Sök i bloggen- Otsi

RSS

Reklam


Skapa flashcards