Alla inlägg under juli 2012

Av Kristi - 21 juli 2012 11:02

Då har det kommit sista dagen i Estland med familjen. Imorgon är det dags att resa tillbaka till Sverige. Först ska vi dock åka till Norrland och ha en veckas semester där. Förhoppningsvis blir det bättre väder där än vad det har varit här.
Tiden i Estland har gått otroligt snabbt. Sista vecka här har vi varit väldigt aktiva. Vi har åkt runt i Estland och besökt lite fina ställen. Det senast var att besöka vikinga byn. Den dagen hade vi tur med vädret. Det var soligt och varmt.
Idag har vi inga planer alls. Packa väskan och åka handla lite gott med. Kvällen ska vi vara med familjen.
Ha en underbar dag.
Kram

Av Kristi - 19 juli 2012 07:21

Nu har jag haft semester snart två veckor. Några dagar till så åker vi till Norrland. Har haft en underbar tid med familjen. Händer saker varje dag.
Träffat mina kompisar, varit runt på gamla stan, ute på landet och bara vilat. Vi har varit på yoga, än idag känner jag träningsvärken, och så har jag även varit på massage. Så skönt.
Idag ska vi åka ut från Tallinn, besöka lite fina ställen och äta mat sen på vikinga byn. Det sägs att det är jätte god mat.
Imorgon ska jag på fotvård och senare på kvällen är det lite tjejkväll hemma hos oss.
Nu upp o hoppa och börja med dagen.
Kram till alla

Av Kristi - 4 juli 2012 10:06

Nu har jag på besök då mina syskon. Var igår och hämtade de från Stockholm. Jag och Joel åkte hemmifrån 18 tiden, var framme 23. Där körde jag mamma och pappa till Scandic vid Värdahamnen då de ska hem idag direkt. Sen började vi köra hemmåt och var då äntligen hemma strax innan 5 på morgonen. Alla var tillslut jätte trötta. När vi kom hem var det inget annat än raka vägen i säng.

Nu är det ny dag. Alla andra sover ännu men jag ska strax åka iväg till jobb och sedan träffa vår mentor.

Efter det hem och umgås med syskonen. Underbart.

Ha en fin dag.

Kram


Av Kristi - 1 juli 2012 14:27

Idag känner jag äntligen stor lättnad i mitt hjärta. Det känns att äntligen ser jag ljuset i den långa tunneln. Våren har varit jätte tuff med många utmaningar och ibland har det kännts att nu orkar jag ingen mer. Men idag, efter att har jobbat bort massa papper och måsten, idag känner jag att nu är vi/ jag på väg upp. Är så tacksam för alla mina nära och kära som har varit till stöd under denna tuffa våren. Till och med solen kom fram :-)

Och nu är det bara två arbetsdagar kvar. På tisdag kväll åker jag och Joel till Stockholm för att hämta mina syskon som kommer från Kroatien från semester och ska även hälsa på oss i vårt nya hem. Ska bli så underbart att träffa dem.

Nu önskar jag er alla en fortsatt trevlig söndag.

Ta hand om varandra.

Kram

Kristi


Täna, üle pika aja tunnen ma suurt kergendust südames. Lõpuks tundub et paistab killuke valgust selles lõputult pikas tunnelis. See kevad on olnud tõeliselt raske ja katsumusi ja suuri pettumisi täis. Vahetevahel on tundund, et nüüd enam küll ei jaksa. Kuid täna, pelae seda kui olin lõpetanud kõik paberi tööd tunnen , et nüüd oleme keeranud suuna õigesse suunda, ülespoole. Tunnen suurt tänutunnet kõikide oma kallitele tuttavatele ja lähedastele. Ilma teieta poleks jaksanud edasi minna. Isegi päike tuli välja.

Ja nüüd on ainult kaks tööpäeva jäänud ning siis sõidame Joeliga Stockholmi, õele ja vennale järgi. Nad tulevad Horvaatsiast puhkuselt ning enne kui laupäeval Eesti sõidame siis tulevad ka meile kulla, et meie uut kodu näha. Nii ootan juba. 

Nüüd soovin teile kõigile jätkuvat ilusat nädalavahetust.

Nautige ja hoidke teineteist.

Kallistustega

Kristi


Presentation- Tutvustus

Favoriter- Lemmikud

Balklänning

Ballikleit

Kudden med NallePuhh

Lastepadi karupoeg Puhhiga 


Länkar- Lingid

Kategorier- Kategooriad

Räknare

Gästbok- Külalisteraamat

Senaste inläggen- Postitusi

Arkiv- Arhiiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Fråga mig- Küsi minult

2 besvarade frågor

Tidigare år- Varem

Besöksstatistik- Külastajate statistika

Neo Counter

   

Sök i bloggen- Otsi

RSS

Reklam


Skapa flashcards