Alla inlägg under september 2012

Av Kristi - 28 september 2012 20:13

Som jag fick förra natten och var ju då tvungen att testa direkt. Men resultatet blev inte alls samma som jag tänkt mig.

Möödunud ööl tuli mul uks idee mida tahtsin täna kohe ka teostada. Aga tulemus ei tulnud üldsegi selline nagu ma mõtlesin.

Av Kristi - 27 september 2012 20:41

Ikväll har jag börjat testa på örngott. Här är början.
Täna õhtul alustasin padjapüüride tegemist. Siin on algus.

Av Kristi - 25 september 2012 19:32

Nu har jag påbörjat nästa saker. Jag har börjat sticka åt mig själv en varm kofta, och samtidigt en dopklänning ( inte till mig då). När jag såg bilden och mönster till denna dopklänning tyckte jag den var hur gullig som helst och ville göra den. Vinter är ju på väg. Det är ju både fint och varmt med en stickad dopklänning istället.
Jag har även börjat göra förberedelser till julklappar till min familj. Än så länge dock i huvudet bara men iden och tanken finns. En bra början tycker jag.

Nüüd olen taas alustanud uute töödega. Omale olen alustanud kuduma sooja kampsunit talveks ja siis veel ka ühte ristimis kleidikest. Kui nägin pilti ja mustrit sellele kleidile hakkas see mulle meeldima ja tuli tahtmine ka seda kohe tegema hakata. Talv on ju ukse taga ja miks mitte tavalise puuvillase asemel kootud soe ristimiskleit.
Olen ka teinud alguse joulukinkide tegemiseks perele. Praeguseks kull alles peas aga ideed on olemas ja varsti läheb ka tegemiseks.

Av Kristi - 23 september 2012 14:17

Fick en bild av min lilla syster för några dagar sen på Facebook. Den lilla tofflan har jag nu härmat lite och här är resultatet. De vita var lite för mycket för min smak. Men ni får ju avgöra själv vilket är finare.

Mõni päev tagasi saatis oeraasuke mulle pildi papudest, vaga nunnud aga nats liiga kirjud minu maitsele. Tegin oma varjanud siit näete.

Av Kristi - 22 september 2012 13:02

Idag har jag avslutad den lilla klänningen som jag har stickat. Efter tvätten vars det sista att ångstrycka den och sätta dit dem små söta knappar med nallar på. Först var det inte tanken att sätta satinband i midjan men det blev det ändå och jag själv tycker det blev fint.
Här ser ni båda med och utan band.


Täna lõpetasin lõpuks ära kootud kleidikese. Eile sai pestud ja täna siis lõpetuseks aurutamine ja nööpide külge omblemine. Alguses ei olnud plaani panna satiin paela keskele aga nüüd on pandud ja oma meelest jäi vaga armas.
Siin on pildid nii paela kui ilma paelata kleit.

   


Av Kristi - 20 september 2012 10:22

 

För några dagar sen testade jag mig fram med några förkläde. La upp bilder både här och Facebook. Vilken overraskning jag fick då det blev så populärt eller jag vet inte riktigt vad jag ska säga men många fina komplimanger fick jag för dem. Och även beställningar. Så fantastiskt kul tycker jag.
Igår fick jag besök av en bekant och då blev det en beställning på en förkläd till hans sambo av det här tyget nedan. Det blir då kombination av de två.


Mõned päevad tagasi õmblesin kaks põlle. Panin pildid üles nii siia kui ka facebooki. Minu suureks üllatuseks osutusid põlled üsna populaarseks. Nii palju toredaid kommentaare nii omadele kui ka võõrastelt ning isegi paar tellimust kohe.
Eile käis külas mul uks tuttav ja tegi ka kohe tellimuse kui nägi seda kangast.

Av Kristi - 16 september 2012 16:24

Idag fick jag lust att börja sy igen. Jag fick för mig att sy ett förklädde. För ett år sen hade jag köpt tyget för just detta men det har inte blivit av. Nu så kände jag att det var dags. Hade liten ide hur jag ville ha det så först började jag rita. Sen klippa ut mönstret och sen börja sätta ihop det. Under arbets gången blev det förstås några ändringar, men här är då början av min ide. Lite till ändringar blir det men ungefär såhär kommer det att se ut.
Täna, üle pika aja tuli mul tahtmine õmmelda. Aasta tagasi olin ostnud kanga, et õmmelda põll, aga siiani pole sinnamaale jõudnud et plaan teostada. Täna siis lõpuks otsustasin teha alguse. Idee kuidas põll välja näeb oli ammu olemas nii, et kõigepealt siis asusin joonistama, siis lõiked ja kui lõiked valmis siis asusin asja juurde. Töö käigus tuli loomulikult muutusi esialgsest ideest aga tulemus just momendil on siin. Põll ei ole veel valmis aga algus on tehtud.

 

 

Presentation- Tutvustus

Favoriter- Lemmikud

Balklänning

Ballikleit

Kudden med NallePuhh

Lastepadi karupoeg Puhhiga 


Länkar- Lingid

Kategorier- Kategooriad

Räknare

Gästbok- Külalisteraamat

Senaste inläggen- Postitusi

Arkiv- Arhiiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Fråga mig- Küsi minult

2 besvarade frågor

Tidigare år- Varem

Besöksstatistik- Külastajate statistika

Neo Counter

   

Sök i bloggen- Otsi

RSS

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards