Alla inlägg under januari 2013

Av Kristi - 17 januari 2013 16:53

Vissa dagar skulle kunna försvinna eller inte existera alls ibland. Idag är jasså trött på allt o alla.
Dagen började med ett samtal till vårdcentralen på morgonen. Ville ha en tid till läkaren för att kunna ta prover o kolla allmänt hälsan. Har varit så fruktansvärt trött nu säkert i två månader att jag vet inte vart jag ska ta vägen. Nu de senaste två veckor har det bara blivit värre. Att vakna på morgonen och vara dödstrött är inte riktigt ok. Har alltid varit bra på att vakna tidigt och jobba på kontoret, eller läsa eller vad som helst innan man åker ut o jobbar men inte nu. Att få höra från andra, du... du ser helt färdig ut, eller vara på föreläsning och hela tiden vara på gränsen att somna är inte ok tycker jag. Så jag tänkte att jag går till doktor. Och vad får jag för svar, jaha oj, det låter inte bra men.... vi har inga tider till dig, ring i slutet av nästa vecka så får vi se om vi kan ta emot dig. Jaha sa jag, öööö vad ska jag göra då emellanåt, tills jag får komma in. Nå, du jag vet inte, fick jag svar. Alltså, är man inte döende med ena foten i graven är det ingen idé att ringa till vårdcentralen, du får ändå ingen hjälp. Tyvärr är det inte första gången jag upplever det.
Nå väl. Bara fortsätta kämpa på.
Ska ta en sväng till träningslokalen nu istället så hoppas jag att det blir bättre sen.
Ha en fortsatt trevlig kväll

Av Kristi - 16 januari 2013 17:19

Ska då försöka uppdatera här med lite dådå. Nu är vi redan i mitten av januari. Vinter har kommit tillbaka, det är snö och minus grader. Vackert ute.
Jobbet är i full gång och där bredvid även handarbete. Här kommer då några bilder som jag gjort nu dt senaste.

Üritan siis. Ka siia paar rida ikka kirjade. Nüüd oleme omadega juba jaanuari keskel ning talv on tagasi tulnud. Lumi on maas ja miinus kraadid. Nii mõnus minu meelest, igal juhul parem kui see sula ja läga väljas mis oli.
Töö on ka nüüdseks täie hooga käigus ning selle kõrvalt ka käsitöö. Panengi siia nüüd need tööd mida olen teinud nüüd Eestist tagasi tulles.

Av Kristi - 9 januari 2013 16:56

Blev den ena klar. Förra lördag hittade jag ett nytt mönster på nätet till knästrumpor. Klart jag skulle då direkt börja sticka de. Och idag är den ena klar. På bilder ser ni arbetsgången fram till idag när den blev klar. Stoltast är jag över hälen. Har inte stickat en riktig ordentlig häl som man gjorde på gamla tider, sen skolan. Det är min mamma och farmor som har lärt mig sticka det. Nu kan mamma vara stolt. Hon har lyckats och jag är glad att jag fixade det. Nu är det bara att sticka den andra också.

...sai valmis põlvik mille mustri leidsin möödunud pühapäeval ja muidugi pidin kohe kuduma hakkama. Piltidele näete siis töö käiku kuni tänaseni. Kõige uhekem olen selle ule et sain ilusa kanna kootud nii nagu seda tehti vanasti. Selle õpetuse kudumisega sain oma emalt ja vanaemale. Emme võib nüüd olla uhke et sai hakkama ja siia peakolu sisse on ka midagi pidama jäänud. Ise olen ka muidugi tulemusega vaga rahul. Nüüd siis veel ainult teine ka teha.

Av Kristi - 5 januari 2013 21:11

Idag hittade jag ett nytt mönster som jag absolut ville göra. Så istället för att fortsätta en beställning jag har fått så har jag stickat det nya. Här är vad jag har gjort ikväll, vad det ska bli säger jag inte än men ni får gärna gissa. Det jag har gjort hittills ser bra ut iaf i mina ögon.
Täna leidsin uue mustri mida ilmtingimata pidin kohe tegema hakkama. Nii et selle asemel et jätkata ühe tellimustega olen alustanud uue asjaga. Ma veel ei ütle mis see on aga võite muidugi saata oma arvamusi sellegipoolest. See mille olen nüüdseks valmis saanud on mu oma meelest vaga kena ja olen täitsa rahul

Av Kristi - 4 januari 2013 17:17

Ja, vad ska man säga då om året som gått. Det har varit riktig berg och dalbana hela året. Det har varit väldigt tuffa tider i företaget större delen av året, men vi klarade det och lufte upp det från botten till utan, jag och Ingrit. Vi har haft hjälp från våra nära och kära och är verkligen jätte tacksamma till alla som stått kvar vid våran sida under dem svåra tiderna. 

Sista kvartalet har jag även haft fullt upp med handarbete. Vilket är ju hur kul som helst. Reklamen på facebook och även tack vare mina vänner har jag fått olika beställningar på olika saker jag har gjort.

Julen och nyåret firade jag hemma i Estland med familjen. Det var helt underbar tid som tog slut aldeles för fort. 

Nu har det nya året börjat. Jag tror att detta året kommer att vara hur bra som helst. 

Jag önskar er alla ett GOTT NYTT ÅR


Mida siis öelda kokkuvõtteks selle aasta kohta mis oli. See oli tõsiselt suur katsumuste aasta. Nii firmas kui ka isiklikus elus olid kiired ja rasked ajad. Aga me saime hakkama ja punnisime nii kaua kuni saime meie oma pisikese firmakese vee peale tagasi põhjast. Suureks abiks olid muidugi meie lähedased kes jäid meile toeks ka kõige raskematel aegadel. Ja selle eest oleme me Ingritiga muidugi väga väga tänulikud kõigile.

Viimased kolm kuud olin ka ametis rohkem käsitööga kui tavaliselt. Tuli tellimusi erinevate asjade peale mida olen teinud ning selle ule on mul väga hea meel.

Jõulud ja uue aasta votsin vastu kodus Eestis oma perega. Aeg omade seltsis lendab alati väga kiiresti ja nagu alati jääb pisut puudu, alati tahaks ikka veel natuke aega olla koduste juures. 

Aga nüüd olen taas tagasi Rootsis ja argipäev on käes jälle. Olen kindel, et see aasta tuleb väga hea igate pidi.

Soovin siin siis ka teile kõigile mu kallid 

Head Uut ja Õnneliku aastat





Presentation- Tutvustus

Favoriter- Lemmikud

Balklänning

Ballikleit

Kudden med NallePuhh

Lastepadi karupoeg Puhhiga 


Länkar- Lingid

Kategorier- Kategooriad

Räknare

Gästbok- Külalisteraamat

Senaste inläggen- Postitusi

Arkiv- Arhiiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Fråga mig- Küsi minult

2 besvarade frågor

Tidigare år- Varem

Besöksstatistik- Külastajate statistika

Neo Counter

   

Sök i bloggen- Otsi

RSS

Reklam


Skapa flashcards