Direktlänk till inlägg 11 juni 2011

Äntligen slutat regna... Lõpuks lõppes vihmasadu

Av Kristi - 11 juni 2011 09:47

Äntligen har det slutat regna men det är fortfarande grått ute. Om nu bara solen skulle komma också så skulle det vara toppen. Igår regnade det så mycket att jag var tvungen att lyfta ner mina blommlådor från stället och ställa de under taket. Regnet bara piskade sönder blommor. Nu mår de bra och ser friska ut, och de har vuxit jätte mycket sen sist ja fotade dem. Här kommer några bilder.

       

Nya blommor 12 juni:   

Mina orhideér inne har också börjat blomma och är helt underbart vackra

         

Dagens planer då? Vet inte riktigt ännu men tror att jag ska börja med nya kyddöverdrag till soffkuddar.

Ha en underbar dag mina vänner

Kram 


Lõpuks ometi on vihmasadu ulejäänud kuigi taevas on ikka veel hall. Õhk on värske ja puhas kui veel päike ka välja tuleks siis oleks tipptopp. Eile sadas nii kõvasti et pidin oma lillekastid katuse alla tõstma muidu oleks täiesti sodiks peksnud kõik õied. Nuud on kõik õied ja nupud oma pead jälle pusti tõstnud ja nad on väga ilusad. Lilled on ikka väga palju kasvanud sellest viimasest pildistamisest. Siit tulevad möned pildid.

     

Ka minu orhideed toas on jälle õitsema hakanud ja och väga ilusad.

   

Tänase päeva plaanid? Täpselt veel ei tea aga arvatavasti hakkan õmblema uusi padjakatteid diivanipatjadele.

Nuud soovin teile ilusat laupäeva kõigile

Kallid 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristi - 17 januari 2013 16:53

Vissa dagar skulle kunna försvinna eller inte existera alls ibland. Idag är jasså trött på allt o alla. Dagen började med ett samtal till vårdcentralen på morgonen. Ville ha en tid till läkaren för att kunna ta prover o kolla allmänt hälsan. Har var...

Av Kristi - 16 januari 2013 17:19

Ska då försöka uppdatera här med lite dådå. Nu är vi redan i mitten av januari. Vinter har kommit tillbaka, det är snö och minus grader. Vackert ute. Jobbet är i full gång och där bredvid även handarbete. Här kommer då några bilder som jag gjort nu...

Av Kristi - 9 januari 2013 16:56

Blev den ena klar. Förra lördag hittade jag ett nytt mönster på nätet till knästrumpor. Klart jag skulle då direkt börja sticka de. Och idag är den ena klar. På bilder ser ni arbetsgången fram till idag när den blev klar. Stoltast är jag över hälen. ...

Av Kristi - 5 januari 2013 21:11

Idag hittade jag ett nytt mönster som jag absolut ville göra. Så istället för att fortsätta en beställning jag har fått så har jag stickat det nya. Här är vad jag har gjort ikväll, vad det ska bli säger jag inte än men ni får gärna gissa. Det jag har...

Presentation- Tutvustus

Favoriter- Lemmikud

Balklänning

Ballikleit

Kudden med NallePuhh

Lastepadi karupoeg Puhhiga 


Länkar- Lingid

Kategorier- Kategooriad

Räknare

Gästbok- Külalisteraamat

Senaste inläggen- Postitusi

Arkiv- Arhiiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig- Küsi minult

2 besvarade frågor

Besöksstatistik- Külastajate statistika

Neo Counter

   

Sök i bloggen- Otsi

RSS

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards