Alla inlägg under juni 2011

Av Kristi - 8 juni 2011 19:24

Det ena efter det andra. Jobb, jobb, jobb och fixa och reda ut en massa hit och dit. Och dagen är inte slut ännu.   Fast nu tror jag att det börjar lugna lite. Hoppas jag!!!

Har ändå hunnit också sy lite mellan allt s..t och snart är min present till min väninna i Estland klar.

Nu ska jag fortsätta här att reda ut ännu lite saker och sen ska jag sy och lugna mig lite. Senare ska en arbetare ännu hämtas hem från jobb. Ja med andra ord som sagt dagen är inte slut ännu.

Ha en bra kväll ni andra

Kram


Uks häda ajab teist taga. Töö, töö, töö pluss veel hunnik asjaajamist siia sinna. Päev pole veel otsas kahh kuigi nuud vist arvatavasti hakkab rahunema see asi. Loodan vähemalt.  

Kõige selle kiire keskel olen siiski jõudnud ka pisut õmmelda. Momendil õmblen sõbrannale beebi tekki vankrisse mille pean valmis saama Eesti minekuks ja sinna kaasa võtma.

Nuud on veel paar asjaajamist teha, kell on 20, pisut õmmelda veel. Hiljem veel pojale linna järgi ja töömees töölt koju viia. Ja uhesõnaga nagu ma utlesin, päev pole veel läbi.

Ilusat õhtut teile

Kallid

Av Kristi - 7 juni 2011 19:43

Idag har vi besökt den nyöppnade butiken Trojka med Baltiska delikatesser. Det var så roligt att komma in där och hitta sina favoriter från barndomen. Så klart blev det att handla lite ett och annat och när jag kom hem så var jag ju tvungen att smaka på allt jag hade köpt. Till kvällsmat blev det pelmener  , sonen min blev också jätte glad för det.

Annars har det varit ganska så fyllt upp hela dagen. Förutom jobb ute hos kunden har jag sytt klart gardiner till sovrummet så nu är allt klart där. Jätte fint med nya tapeter och nya gardiner. Sen var det många samtal till olika myndigheter och kunder och till slut nu så är det bokföring som skall göras.

Ha en trevlig kväll

Kram


Täna kulastasime just avatud toidupoodi nimega Trojka. Pood kus siis nuud muuakse toitu meie lapsepõlvest. Kaup tuleb Venemaalt ja toidupoe omanilk on ka venelanna. Loomulikult sai ka kohe sisseoste teha. Ostsin pelmeene, halvaad, sprotid õlis ja kohukest ja lehmakommi. Kojutulles tegime kohe pelmeene,   pojal oli väga hea meel nende ule. Nuud siis pole vaja enam Eestist siia tassida nii palju on omal siin olemas. 

Peale tööd ja kulastust poes tegin valmis omal magamistuppa ka teise kaardina ja nuud siis magamistuba täitsa valmis. uus tapeet ja uued kaardinad. Väga ilus ja värske. Samal ajal oli ka telefonitsi asjaajamisi erinevate valitsustega. Enam vähem sai kõik tehtud ja nuud on jäänud raamatupidamine sest maj kuu on ju vaja ära lõpetada ju.

Kena õhtut kõigile 

Kallid

Av Kristi - 5 juni 2011 12:45

   

       

Av Kristi - 5 juni 2011 12:42

Ny tapet och nya gardiner färdiga i sovrummet

Uus tapeet ja uued kaardinad magamistoas valmis    

Av Kristi - 4 juni 2011 17:30

Ja, det blev en hel del. Var ju och handlade då på morgonen lite tyg. Sedan satte jag igång direkt och bytte överdrag till stolarna - här är det gamla-  och så blev det nya . Bytte också dyk till bordet ute på terassen     sen blev det över lite av det tyget så jag sydde en överdrag till symaskinen   . Sydde klart det sista också som jag hade på min egen klänning så nu är båda min och min lillasysters klänning helt klara.   . Har även börjat laga lite kläder som en väninna har frågat mig om jag kunde göra. Så med andra ord har det varit en ganska bra dag.

Nu ska jag inte göra så mycket mer utan att bara njuta av resten av denna dagen.

Kram till alla 

Av Kristi - 4 juni 2011 11:04

Det blev ny duk bordet också ute på altanen   och nu blir det kaffe och jordgubbar innan jag sätter igång med att klä köksstolar.  


Sai ostetud ka uus lauakate välja terassilauale ja nuud kohvi ja maasikad enne kui hakkan panema uusi toolikatteid köögitoolidele.

Av Kristi - 4 juni 2011 09:29

Morgonkaffe är avklarad nu nästa är att åka till tygaffären och titta på nya stolöverdrag eventuellt nya gardiner till sovrummet. Sen ska stolarna fixas och det kan jag göra ute i solen. Snickaren håller på att sätta upp nya tapeter i sovrummet så det är ju faktiskt nästan ett måste att fixa nya gardiner dit.

Senare på eftermiddagen är tanken att åka till stranden och bar inte göra nåt alls, bara njuta av sommaren.

Önskar er alla en underbar lördag

Kram


Hommiku kohvi on joodud ja järgmiseks on kangapood plaanis. Uus riie toolidele ja uued kaardinad magamistuppa. Toolikatted saan panna väljas päikese käes, väljas ju nii supper mõnus suveilm. Sõber, seltsimees ja semu remondimees paneb magamistoas uut tapeeti seega uued kaardinad peab ka panema.

Peale lõunat on plaan kusagile randa minna ja lihtsalt olla ja nautida suveilma.

Nuud siis soovin kõigile ilusat laupäeva.

Kallid

Presentation- Tutvustus

Favoriter- Lemmikud

Balklänning

Ballikleit

Kudden med NallePuhh

Lastepadi karupoeg Puhhiga 


Länkar- Lingid

Kategorier- Kategooriad

Räknare

Gästbok- Külalisteraamat

Senaste inläggen- Postitusi

Arkiv- Arhiiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig- Küsi minult

2 besvarade frågor

Besöksstatistik- Külastajate statistika

Neo Counter

   

Sök i bloggen- Otsi

RSS

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards