Alla inlägg under april 2011

Av Kristi - 17 april 2011 22:15

På morgonen såg det inte ut att bli solig dag men det blev det. Satte symaskinen igång men den ville inte så jag stängde den igen och så blev det vilodag för den med.

Då satte jag mig ute på terassen och njöt av solen, läste bok och drack kaffe. Näs solen försvann bakom huset så tog jag en lång promenad ute.

Det har varit en riktigt skön och lugn söndag. Underbart.

Nu är det sängen.

God natt

Kram

Av Kristi - 16 april 2011 10:11

Jag hoppades så att det skulle vara soligt och fint idag. Hade då suttit ute på terassen och bara njutit av att vara. Men det finns ingen sol, förhoppningsvis så kommer det ännu men tills dess så.. nja, måste kanske städa hemma hos mig också.

Symaskinen är redan igång och broderar på gardinen som jag hade börjat med här om dagen.  

Önskar er alla en fin lördag. Njut och var glada.

Kram


Ma nii lootsin, et täna oleks päikesepaisteline päev aga ei ole. Plaan oli et siis oleksin istunud terassil ja lihtsalt olnud ja puhanud. Loodetavasti ikka tuleb. Aga kuniks teda pole peab vist pisut siis koristama omal ka kodus, õmblusmasin on nagunii juba tööl ja tikib kaardinat millega alustasin siin paar päeva tagasi.

Soovin teile kõigile ilusat laupäeva. Nautige ja olge õnnelikud.

Kallid

Av Kristi - 15 april 2011 19:52

...nu är det helg. Vilken vecka det har varit, helt otroligt. Massvis med jobb och 4 nya återkommande kunder. Känns som att vi växer nu med rasande fart. Såå kul. Vi behöver hjälp snart på riktigt. Just nu har vi en praktikant från AF, men hon håller på att lära sig ännu och hinner inte med i våran tempo och det tar också såå mycket energi att kontrollera en annan helatiden. Nå väl, det blir nog bra sen. Det kallas vist tålamaod, man ska ha tålamod  

Nu så ligger jag redan i sängenoch tänker stanna här hela kvällen. Jag lovar, jag ska inte göra nåt annat att bara vara här och titta på tv.

Ha en trevlig kväll

Kram

Av Kristi - 14 april 2011 18:57

Nu har jag börjat med nya gardiner till köket/ kontoret/ vardagsrummet...

Täna alustasin uute kaardinate õmblemisega kööki...

         

Av Kristi - 13 april 2011 19:17

Idag har man varit trött på riktigt. När klockan ringde så trodde jag att jag aldrig i livet kommer att få upp mina ögon. När jag väl hade fått upp dem så trodde jag att dem skulle trilla av. Hemskt vad jag var trött. Men, vad ska man göra, kunderna väntar så det är bara at ta sig samman, massa kaffe och åka iväg.

Nu är det redan kväll, tack o lov. Ingrit har varit och hjälpt mig med klänningen, längden är på plats, sy den, fixa till en axelband och sen är den färdig helt och hållet. Måste dock tyvärr lämna in den på kemtvätt för "någon" klant har kladdat ner den. Deem vad man blir besviken på sig själv. Tur det finns kemtvätt. Lite mat nu och sen vila innan sängen.

Ha en trevlig kväll

Kram

 

Täna olin tõsiselt väsinud. Kui kell helises siis arvasin et ei saa oma silmi kull eales lahti. Lõpuks kui olin saanud nad lahti siis arvasin et nad lihtsalt kukuvad peast välja. Aga mis teha, kliendid ootavad, pole muud kui paar tassi kohvi ja minek.

Nuudseks on õhtu käes, tööd tehtud ja uue kliendiga leping kirjutatud. 

Ingrit käis korra läbi ja aitas kleidi pikkuse paikka panna. Vaja see ära õmmelda ja uks õlapael paikka panna ja siis ongi kleit lõplikult valmis. Aga siis pean ta kohe kahjuks keemilisse viima, sest keegi "uks" kobakäpp on kleidi juba ära pläkerdanud. Õnneks on olemas keemilised.

Nuud siis pisut suua ja siis puhkama.

Ilusat õhtut kõigile

Kristi

Av Kristi - 12 april 2011 21:47

Lilla projektet jag började med för nån dag sen är nu färdig.

See väike töö millega alustasin paar päeva tagasi ongi nuud valmis

   

Av Kristi - 12 april 2011 17:55

jag ser ut idag just såå....

ma näen välja just sedamoodi momendil

     Täitsa läbi, kutu omadega.

Helt färdig. Skulle behöva den där koppen med kaffe just nu

Av Kristi - 11 april 2011 18:37

arbetsdagen är slut nu. Det har varit en jätte lång dag. Först hade jag själv två kunder att ta hand om på morgonen och sen hade vi ett jätte stort jobb tillsammans och sen hade jag lite ärenden till affären för att hämta mera material till våran byggare. Det känns nu att man har varit i farten hela dagen. Det blir då inte bättre imorgon vet jag.

Nu så har jag fått i mig lite mat, har även hunnit sortera alla kvitton, som min kära kollega Ingrit har lämnat till mig och som ska nu läggas in i bokföringen. Måste även fixa middag tills sonen kommer hem. Ja, med andra ord, dagen är inte slut ännu.

Vill ju också fortsätta med mitt lilla projekt jag har börjat med igår, men det är lite väl positivt tänkt.

Nu åter till allt jag ska hinna med

Ha en trevlig kväll 

Kram


Aga tööpäev on tänaseks alles nuud läbi (18:30). Kõige pealt oli mul omal uksi hommikul kaks klientti teha ja siis oli meil koos suur suur töö mis peale 17 alles valmis sai. Peale seda oli mul veel tegemist ja poeskäimisi et töömehele homseks materjal olemas oleks ja nuud siis lõpuks kodus.

Nuudseks olen söönud natuke ja ka jõudnud kviitungid ära sorteerida mille ma sain oma kalli sõbranna ja töökaaslase käest ja nuud peab need veel siis raamatupidamisse panema. Seega päev pole veel kaugeltki läbi, raamatupidamine, söögi tegemine ja siis väike lootus on veel et äkki jouan oma eilse tööga jätkata.

Nii siis ilusat õhtu jätku telie.

Kallid 


Presentation- Tutvustus

Favoriter- Lemmikud

Balklänning

Ballikleit

Kudden med NallePuhh

Lastepadi karupoeg Puhhiga 


Länkar- Lingid

Kategorier- Kategooriad

Räknare

Gästbok- Külalisteraamat

Senaste inläggen- Postitusi

Arkiv- Arhiiv

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Fråga mig- Küsi minult

2 besvarade frågor

Besöksstatistik- Külastajate statistika

Neo Counter

   

Sök i bloggen- Otsi

RSS

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards