Alla inlägg under maj 2011

Av Kristi - 6 maj 2011 17:58

Har längtat denna gången helgen otroligt mycket. Ska bli så skönt att bara vara ledig, fixa hemma och i min lilla blomrabatt, bara sitta i solen och läsa nån bok eller ta en promenad och njuta av naturen. Det bästa är att det ska bli super fint väder.

Men nu idag så har jag och sonen bestämmt oss att äta på Burger King och sen efter gå på bio- Fas t& Furious 5. Det är jätte länge sen vi gjorde nåt tillsammans. Ska bli jätte trevligt.

Ha nu en underbar fredag kväll

Kram

Av Kristi - 5 maj 2011 13:44

Nu har jag tagit det väldigt lugnt några dagar och försökt att återhämta mig ifrån allt som vart. Idag känner jag mig någorlunda ok igen, har vart en liten svacka nu och inte mått så bra men det känns som att det börjar bli bra igen.

I företaget har vi fått ny hjälp idag och vi hoppas att det går bättre denna gång. För idag är arbetsdagen slut hos kunderna, lite papper att fixa på kontoret och sen har jag tänkt att börja sy igen. Har redan valt ut vad jag ska göra, bilder lägger jag ut lite senare.


Ha en trevlig eftermiddag

Kram


Peale Ingriti pulmi möödunud laupäeva olen võtnud aja maha pisut. Lihtsalt puhanud kuna ei ole ennast ka just kõigeparemini tundnud. Aga nuud tundub et eluvaim hakkab jälle tagasi tulema ja energjavarud taastuma.

Tänaseks on tööpäev läbi klientide juure, natuke paberitööd jäänud kontoris ja siis olen mõelnud jälle õmmelda pisut. Olen juba otsustanud ära mida teha ja pildid panen pisut hiljem siia.

Seniks ilusat pealelõunat

Kallistustega 

Kristi

Av Kristi - 3 maj 2011 18:32

Efter jag hade vilat lite så bestämde jag att gå ut på en promenad. Visste att det inte är varmt ute längre men att det skulle vara sååå kallt kom som en chock. Hade först lust att vända om och gå tillbaka hem men tog min runda iaf. Märkte att äppelträden också börjar blomma nu  Vackert.

Under promenaden hände nåt, humöret bara försvann och huvudvärken slog till plötsligt. Tror att det är att all stress börjar släppa nu. Fast fick ändå några bra idéer vad jag ska börja med härnäst. Har fina mönster till lite olika plagg jag vill sy till mig. Har ju nu själv också konstaterat att klänningen   som jag sydde blev bra och den höll ihop hela dagen även dansandet efter brudparet och alla gäster hade gått.  . Så nu ska jag bara bestämma mig vad jag ska börja med och sen är det att åka på en shopping runda i tygaffären.

Ska flytta på mig nu till sovrummet och titta på tv resten av kvällen.

Ha en trevlig kväl.

Kram till alla

Av Kristi - 3 maj 2011 14:25

Ny har jag jobbat med bokföringen sen klockan 8 på morgonen. Halva dagen har gått, men jag är nästan klar med allting. Har även hunnit laga färdigt mat och nu efter maten blev jag jätte trött. Funderar på att gå lägga mig en stund.

Ha en underbar dag ni andra.

Kram

   Nuudseks olen raamatupidamisega tööd teinud kella 8 st saati. Pool päeva on länud aga selle eest on mul ka peaaegu koik valmis. Olen vahepeal ka joudnud söögi valmis teha ja suua ja nuud peale sööki tuli hirmus väsimus peale. Arvan et lähen pikutan natuke. 

Kõikke ilusat telie seniks.

Kallid

Av Kristi - 2 maj 2011 20:21

 

Helt ortoligt. Man förbereder för en bröllop 4-5 månader och sen är det över på en dag. Så mycket stress och så mycket att göra innan. Men nu är det redan bakom oss. Det kändes ännu idag att man har varit på bröllop, speciellt fötter. Tur att festen inte var i Estland för där slutar inte festen förr än på morgonen 5-6 tiden, nu åkte vi hem strax efter 1. Men kul hade vi och brudparet var nöjd med allting.

Nu är det vanlig vardag igen. Ingrit är ledig denna veckan så jag får jobba ensam men det är ingen problem alls förutom att man är lite seg fortfarande.

Nu önskar jag er alla en riktigt fin vecka.

Kram

Av Kristi - 1 maj 2011 18:34

Det har varit väldigt intensiv veckoslut. Jobb + förberedelser till Ingrits bröllop och sen själva bröllopet på lördag. På fredag kväll så var vi och fixade våra naglar.  Sen fixade vi det sista med kläder, stryka o så och sedan på lördag så började Ingrits stora dagen ca klockan 6.30 och min väckarklocka ringde kl.7 När jag kom till Ingrit kl. 8 på lördag morgonen så var det redan igång med hennes uppsättning. Där emellan då så satte Nea- frisörskan också färg i mitt hår och sen satte Sara- tjejjen som fixade smink- igång med underarbete för smink. Ingrits håruppsättning var klar kl 11.15 men inte mitt hår. 11.45 skulle vi redan åka iväg till fotografering. Det 30 sista minuterna skulle vi hinna få på oss våra klänningar, smycken, fixa mitt hår. På vägen ut ur huset in till bilen fick jag på halsbandet och öronhängen som jag fick av Ingrit som gåva. Hooh, stress, stress men vi hann. Det blev till slut jätte bra allting.

            

Klockan 14 var det vigseln den var jätte vaker. och här så kommer brudparet ut ur kyrkan som man och hustru..

Sen åkte vi alla till festlokaler och där så hade vi lite olika aktiviteter för alla och för endast brudparet. Det var en jätte trevlig kväll.  

     


Lite lekar här

     

       

     

 


Och här har vi gänget som höll ut längst.  

       


Möödunud nädal oli väga intensiivne ja tegevus rohke nädal. Palju tööd ja siis loomulikult ettevalmistused Ingriti pulmadeks.

Reedel käisime veel mõlemad kuusi tegemas ja siis veel hiljem triikisime kõik riided laupäevaks, kaasaarvatud pruudikleit. Magama sai mindud hilja ja laupäeva hommikul helises kell juba 7.00 Kella kaheksaks olin juba Ingriti juures ja seal oli Ingriti juuksur jyba täies hoos tööl ingriti soengu kallal. Kell 11.15 oli Ingrit soeng valmis ja meil mölemil oli meik valmis aga minu soeng oli veel tegemata ja kummalgil polnud veel kleitte seljas. 11.45 pidime juba sõitma pildistamisele. Veel viimasel minutil teel uksest välja autosse sain omale Gerli abiga kaela kaelakee ja kõrvaröngad kõrva. Aga ilusti jõudsime kõigega valmis ja kõik läks hästi

   

Kell 14 oli laulatus. Ja siin on kaunis pruutpaar peale laulatust, nuud siis abielupaar.  

Pulmapidu möödus väga kenasti, kõik olid rahul ja rootslastele meeldisid meie korraldatud mängud mida meil tavaliselt eestis pulmades mängitakse. 

Pruutpaar lahkus kell 23 ja siis hakkasid ka ulejäänud rahvas ära minema. Siin aga paar pilti kõige kõvematest kes jätkasid pidu tantsuga kella 1 ni.

   

Igatahes oli meil väga tore.

Suured tänud pruutpaarile.

Presentation- Tutvustus

Favoriter- Lemmikud

Balklänning

Ballikleit

Kudden med NallePuhh

Lastepadi karupoeg Puhhiga 


Länkar- Lingid

Kategorier- Kategooriad

Räknare

Gästbok- Külalisteraamat

Senaste inläggen- Postitusi

Arkiv- Arhiiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig- Küsi minult

2 besvarade frågor

Tidigare år- Varem

Besöksstatistik- Külastajate statistika

Neo Counter

   

Sök i bloggen- Otsi

RSS

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards