Direktlänk till inlägg 28 mars 2011

Today's Declaration: Nothing is anything until I make it something

Av Kristi - 28 mars 2011 21:01

Jösses vilken dag. Hela förmiddagen intensiv jobb, jobb, jobb. Mellan jobben hann jag med en ny kund med ny kontrakt om bygget. Men sen efter allt så tog jag och Ingrit en kaffe paus på stan. Sen var det full rulle igen. Hem och duscha, se till att sonen ska i tid på möten. Under tiden var jag på Home Elktrolux butiken och hämtade en lånestrykjärn då min egen gick sönder och är på reparationen. Då undrar ni vad det är nu så speciellt med den, joo, det är en supper bra ångstrykjärn, känner mig helt handikappad utan den när jag syr. Dem vanliga är helt värdelösa tycker jag. Men jag fick låna en likadan som min under tiden. Och det är jag tacksam för.

Sen var det snabbt hem igen, fixa papper och fakturering och sen en kundträff igen med ny kontrakt för byggarbete.

Var hemma tillbaka vid 20 tiden och först då hann jag börja laga mat. Under tiden lite till fakturering och sen vid halv 9 åt vi middag. Puuh.  Vilken dag.


Jösses milline päev. Terve ennelõuna töö, töö, töö. Tööde vahel jõudsin veel korra käia ka uhe uue kliendiga lepingut kirjutamas ehitustööpeale ja siis jälle töö. Peale töid võtsime Ingritiga korraks aja maha ja käisime kohvetamas ja siis oli jälle tuli takus. Ruttu koju, riided vahetada ja jälle minema. Poiss koosolekule ja ise samal ajal käisin Home Elektriluxi poes ja võtsin omale laenuks triikimisemasina. Kuna mu enda oma läks katki ja andsin ta sinna parandusse siis ei olnud mul triikrauda ja õmblemisel kohe uldse ilma ei oska. Sain kull Ingritilt laenuks uhe tavalisa aurutriikraua aga see pole ikka see mis mul omal oli.

Peale seda viisin Joeli pruudi juurde, ise koju arveid tegema ja siis jälle minek kliendiga lepingut kirjutama. Koju jöudsin jälle mingi 20 ajal ja alles siis sain söögitegemisega alustada. Ja Joeli tõin ka vahepeal koju. Õhtusöögi soime pool 9 ja peale seda siis jälle edasi arvete tegemine ja pisut raamatupidamist sinna juurde. Nagu öeldus, jösses milline päev.

Aga nuud head ööd teile varsti on tudu tund

Kallid

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristi - 17 januari 2013 16:53

Vissa dagar skulle kunna försvinna eller inte existera alls ibland. Idag är jasså trött på allt o alla. Dagen började med ett samtal till vårdcentralen på morgonen. Ville ha en tid till läkaren för att kunna ta prover o kolla allmänt hälsan. Har var...

Av Kristi - 16 januari 2013 17:19

Ska då försöka uppdatera här med lite dådå. Nu är vi redan i mitten av januari. Vinter har kommit tillbaka, det är snö och minus grader. Vackert ute. Jobbet är i full gång och där bredvid även handarbete. Här kommer då några bilder som jag gjort nu...

Av Kristi - 9 januari 2013 16:56

Blev den ena klar. Förra lördag hittade jag ett nytt mönster på nätet till knästrumpor. Klart jag skulle då direkt börja sticka de. Och idag är den ena klar. På bilder ser ni arbetsgången fram till idag när den blev klar. Stoltast är jag över hälen. ...

Av Kristi - 5 januari 2013 21:11

Idag hittade jag ett nytt mönster som jag absolut ville göra. Så istället för att fortsätta en beställning jag har fått så har jag stickat det nya. Här är vad jag har gjort ikväll, vad det ska bli säger jag inte än men ni får gärna gissa. Det jag har...

Presentation- Tutvustus

Favoriter- Lemmikud

Balklänning

Ballikleit

Kudden med NallePuhh

Lastepadi karupoeg Puhhiga 


Länkar- Lingid

Kategorier- Kategooriad

Räknare

Gästbok- Külalisteraamat

Senaste inläggen- Postitusi

Arkiv- Arhiiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig- Küsi minult

2 besvarade frågor

Tidigare år- Varem

Besöksstatistik- Külastajate statistika

Neo Counter

   

Sök i bloggen- Otsi

RSS

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards